Povratak legende - Svjetska premijera nove Toyote GR u Detroitu

TOYOTA ФИНАНС

Potpuno nova Toyota GR Supra, peta generacije Toyotinog legendarnog sportskog automobila i prvi globalni GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing, doživljava svoju svjetsku premijeru 14. siječnja 2019. na Sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila u Detroitu.

• Prvo pojavljivanje potpuno nove Toyote GR Supra na NAIAS u Detroitu 14. siječnja 2019.
• Suvremeni dizajn „Condensed Extreme” koji naglašava snažnu okretnost prizivajući istovremeno i romantični klasični dizajn iz nasljeđa Toyotinih sportskih automobila
• Kabina s dva sjedala sa savršeno usmjerenim vozačkim mjestom nadahnuta je osjećajem i rasporedom trkaćih jednosjeda
• Klasični pogonski sklop sportskih automobila s rednim šesterocilindričnim turbomotorom od 340KS i 500Nm momenta i pogonom na stražnje kotače


• Kratki međuosovinski razmak i široki razmak kotača postavljeni su u „zlatnom omjeru“ 1,55 radi izuzetne okretnosti i upravljivosti
• Prve isporuke kupcima od kasnog ljeta 2019.
• Prvi globalni GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing


Potpuno nova Toyota GR Supra, peta generacije Toyotinog legendarnog sportskog automobila i prvi globalni GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing, doživljava svoju svjetsku premijeru 14. siječnja 2019. na Sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila u Detroitu.


Nova Toyota GR Supra je zamišljena kao sportski automobil u svom najčišćem obliku, bez kompromisa koji bi umanjili užitak iskustva vožnje. Glavni inženjer Tetsuya Tada se držao klasične forme sprijeda smještenog, rednog šesterocilindričnog motora koji pogoni stražnje kotače, temeljeći se na nasljeđu prethodnih generacija Toyotine Supre i originalnog sportskog automobila 2000GT. Automobilski zaljubljenici se mogu veseliti dojmljivom spoju snage, okretnosti i preciznog upravljanja, što je postignuto zahvaljujući kombinaciji kratkog međuosovinskog razmaka i širokog razmaka kotača, male težine, niskog težišta i visoke krutosti školjke.


3,0-litarski motor uživa pogodnosti turbopunjača s dvostrukim kolom i stvara 340 KS snage te 500 Nm momenta. U kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam brzina, vozač dobiva mirno i snažno ubrzanje uz veliki okretni moment dostupan kroz cijelo područje broja okretaja motora.


TOYOTA GAZOO Racing je bio ključan u brušenju performansi ovog sportskog automobila, radeći intenzivno na slavnoj stazi Nürburgring Nordschleife i okolnim cestama u Njemačkoj radi postizanja najbolje kombinacije okretnosti, stabilnosti i upravljivosti. Dodatna opsežna ispitivanja su provođena na cestama širom svijeta.


Kako bi bio siguran da ovaj automobil stvarno ispunjava obećanje, predsjednik Toyote Akio Toyoda je sjeo za upravljač na Nürburgringu u ulozi glavnog vozača i osobno ga provjerio prije davanja zelenog svjetla.


Isporuke kupcima nove Toyote GR Supre će započeti u kasno ljeto 2019. Sva vozila će biti proizvedena u Grazu.


Čisti sportski dizajn automobila


Već na prvi pogled, jasno je vidljivo da se nasljeđe velikih Toyotinih sportskih automobila ogleda u dizajnu nove Toyote GR Supre. Utjecaj vrlo značajnog 2000GT je posebno uočljiv u dugačkom poklopcu motora, kompaktnom središnjem dijelu i dvostruko izbočenom krovu, dok je poseban izgled četvrte generacije Supre prenesen u oblikovanju prednjeg i stražnjeg kraja, posebno u mišićavim stražnjim blatobranima i luku integriranog spojlera. Sličnost se provlači i ispod površinskog sloja jer se nova Toyota GR Supra odlikuje istim formatom klasičnog sportskog automobila s naprijed smještenim šesterocilindričnim motorom i pogonom na stražnje kotače, kao i njeni slavni prethodnici.


Temu oblikovanja Toyote Supre je Toyota prvo naznačila u upečatljivom konceptnom automobilu FT-1, koji je oblikovao studio CALTY u Kaliforniji i predstavio na Sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila u Detroitu 2014. godine. Glavni dizajner Toyote Supre, Nobuo Nakamura je svojem timu dao jednostavan zadatak sadržan u konceptu „Condensed Extreme“, namjerno izbjegavajući bilo kakve emotivne riječi kako bi imali slobodu u izražavanju svoje vizije čistog i osobitog sportskog automobila u istinski originalnom dizajnu.


„Kako je Glavni inženjer Tada stremio postizanju užitka u vožnji, znao sam da je moj zadatak stvoriti dizajn koji će vizualno i fizički biti uzbudljiv za ljubitelje sportskih automobila,” rekao je. „Korištenjem rednog šesterocilindričnog motora smještenog sprijeda, uz pogon na stražnje kotače – nešto što se rijetko sreće na današnjim automobilima – mogao sam postići nešto što je izvan Toyotinih granica.”


‘Condensed Extreme’ se odnosi izravno na cijeli paket vozila, a sastoji se od tri glavna elementa: kratki međuosovinski razmak, veliki kotači i široki razmak kotača; zategnuta kabina dvosjeda i dugački poklopac motora s kompaktnom školjkom u kojoj se očituje kombinacija pogonskog sklopa s rednim šesterocilindričnim motorom i pogonom na stražnje kotače.


Nakamura je zamislio automobil koji je nesporno suvremenog dizajna, ali evocira romantiku klasičnog oblikovanja sportskih automobila. Rezultat se približio granicama onoga što je moguće proizvoditi u većim količinama, posebno obline stražnjih blatobrana.


U konačnom dizajnu, tema „Condensed“ se, na Toyoti GR Supri, ogleda u odnosu između guma velikog promjera, kratkog međuosovinskog razmaka i ukupne duljine. Međuosovinski razmak je zamjetno manji nego na coupeu GT86, dok su gume većih dimenzija. „Extreme“ se ogleda u širokom stavu ovog automobila, uz skučene proporcije putničke kabine i širokom razmaku kotača što pridonosi okretnosti i stabilnosti automobila.


Dizajn je zahtijevao precizne izračune radi postizanja optimalnih karakteristika otpora zraka i uzgona, kao i idealne raspodjele težine na prednjoj/stražnjoj osovini. Na primjer, krov s dvostrukom izbočinom nije privlačan detalj jednostavno nadahnut nasljeđem, nego učinkovit način za smanjenje otpora zraka smanjenjem čeone površine automobila, bez žrtvovanja prostora za glavu u putničkoj kabini.


Oblik prednjeg kraja je bio nadahnut četvrtom generacijom Supre, ali se odlikuje još izraženijim izgledom, pri čemu je široki stav automobila naglašen izduženom maskom motora koju bočno omeđuju veliki otvori za zrak koji su ključni za hlađenje motora. Dojmljivi sklopovi glavnih svjetala sastoje se od šest LED leća s inkorporiranim pokazivačima smjera i dnevnim svjetlima. Postavljanjem sklopova svjetala više u sredinu dodatno se vizualno povećava volumen i pečat školjkolikih prednjih blatobrana.


Gledano s boka, niski poklopac motora stvara dinamičnu liniju koja teče prema natrag od spuštenog nosa automobila, dok su stražnji rub poklopca motora i stražnji spojler postavljeni na gotovo istu visinu, povezani niskim donjim rubom bočnih prozora. Podvozje je neznatno nagnuto prema naprijed dok putnička kabina naglašeno „visi“ prema natrag, uz zacrnjene prednje stupove i upečatljive linije na boku krova naglašavajući malu i kompaktnu putničku kabinu. U Europi će Toyota GR Supra biti standardno opremljena lakim, ali vrlo krutim kovanim naplatcima od lake legure, od 19“ s tankim krakovima naizmjence u crnoj boji i poliranima.


Stražnji, lučni spojler je oblikovan tako da sprečava uzgon, dok trapezoidalni oblik stražnjeg branika stvara privid kretanja prema dolje i prema van, u smjeru kotača. Sklopovi stražnjih svjetala imaju jednostavni unutarnji prstenasti raspored, dok su istaknuta stražnja svjetla za maglu i svjetla za vožnju unatrag izvedena od točkastih LED grupiranih u središtu donjeg branika.


Izazovni stil Toyote Supre dodatno dolazi do izražaja zahvaljujući paleti od osam boja karoserije koja je u ponudi, uključujući jarko crvenu, žutu i plavu. Nova siva Matt Storm će biti dostupna za posebni model i davat će dodatni vizualni pečat i teksturu nalik metalu zaobljenim površinama automobila zahvaljujući mat površini i primjesi plave boje.


Oblikovanje vozačkog mjesta: vozač u središtu akcije


Vozačko mjesto u novoj Toyoti GR Supri vješto kombinira tradicionalne GT elemente s ultramodernim funkcionalnostima. Oblikovano je tako da vozačeva pažnja bude u cijelosti usmjerena na vožnju i izravno je pod utjecajem vozačkog mjesta kakvo nalazimo u trkaćim jednosjedima. Niska, tanka horizontalna armaturna ploča omogućava optimalnu preglednost prema naprijed kroz vjetrobran zahvaljujući čemu vozač može precizno postavljati automobil u brzoj vožnji, dok su glavne upravljačke sklopke smještene na malom prostoru radi lakšeg dohvata i rukovanja. Ploča s instrumentima, središnja konzola i obloge vrata odlikuju se nenametljivim dizajnom koji cijeloj kabini daje snažan, ujednačen osjećaj.


Oblik vozačkog mjesta prelazi prema dolje u mekane podloške za koljena na oblogama vrata i na boku središnje konzole, a njihov je oblik izračunat na temelju iskustva na trkaćim stazama koje je prikupio TOYOTA GAZOO Racing.


Virtualni zaslon, pokazivači i lopatice mjenjača postavljeni su izravno ispred vozača, uz dodatne prekidače smještene na trokrakom obruču upravljača. Sam obruč upravljača oblikovan je tako da osigurava sjajno ležanje u ruci i prevučen je kožom. Ploča s instrumentima je zaslon od 8,8“, visoke definicije, i vozač ima neometan pogled na nju kroz upravljač, pri čemu su brojač okretaja motora s 3D efektom i indikator stupnja prijenosa smješteni u središtu, dok je digitalni ispis brzine smješten lijevo, a informacije sustava za zabavu i navigacijskog sustava desno.


Asimetrična središnja konzola označava jasnu podjelu između vozačkog mjesta i otvorenijeg prostora za suvozača u putničkoj kabini Toyote GR Supre. Oslonci za koljena se nalaze i na ovoj strani. Upravljačka ploča klima uređaja ponosno je smještena na konzoli, s memorijskim dodirnim prekidačima za lakše upravljanje, dok je središnji zaslon multimedije od 8,8“ postavljen iznad konzole. Ovim zaslonom je moguće upravljati kao dodirnim zaslonom ili zakretnim upravljačem.


Prtljažnik je dovoljno velik za prtljagu dvoje ljudi za vikend, a moguće ga je povećati posebnom pločom u stražnjem dijelu kabine čime se dobiva dovoljno prostora za torbu za golf ili svu osobnu opremu potrebnu za dan na trkaćoj stazi.


Sjedala nadahnuta utrkama


Sjedala u novoj Toyoti GR Supri imaju oblik nastao pod utjecajem automobilskih utrka, koji osigurava udobnost i odlično držanje, posebno ako se automobil koristi na trkaćoj stazi. Na sjedištu i na visokom naslonu sjedala se nalaze izraženi bočni oslonci, a naslon za glavu je integriran s naslonom sjedala. Presvlake mogu biti kožnate ili u kombinaciji kožnatih oslonaca s perforiranom alkantarom na naslonu sjedala i na sjedištu čime se postiže stanovito prozračivanje kao i dodatno držanje tijela.


Performanse motora


U srži performansi nove Toyote GR Supre je njen 3,0-litarski redni šesterocilindrični motor, koji daje do 340 KS i 500 Nm okretnog momenta. Opremljen je turbopunjačem s dvostrukim kolom, sustavom direktnog ubrizgavanja goriva izuzetne preciznosti i neprekidno promjenljivim radom ventila koji osiguravaju najveći okretni moment u klasi, od najnižih brojeva okretaja motora. Ovaj motor je snažan i dobro uravnotežen, mirno radi i rado se vrti, te daje zapanjujući osjećaj ubrzanja.


Na njega se nadovezuje automatski mjenjač s osam brzina koji omogućava munjevito mijenjanje stupnjeva prijenosa prema gore i dolje, s malim prijenosnim omjerima za niže stupnjeve prijenosa. Vozač može u potpunosti kontrolirati mijenjanje stupnjeva prijenosa lopaticama na upravljaču, a može i odabrati programe za vožnju Normal ili Sport, sukladno svojim željama i uvjetima na cesti. Funkcija Launch Control omogućava snažno ubrzanje iz mirovanja uz maksimalni prijenos snage s kotača na kolnik, zahvaljujući čemu ovaj automobil iz mirovanja doseže 100 km/h za samo 4,3 sekunde.


Kada vozač odabere program Sport podešavaju se zvuk motora i njegov odziv, način rada mjenjača, prigušenje, upravljač, kao i djelovanje aktivnog diferencijala. Sustav Vehicle Stability Control ima posebni način rada za „stazu“ koji, kada ga vozač odabere, smanjuje utjecaj sustava na ponašanje vozila, pa vozač ima veću kontrolu nad dinamičkim djelovanjem vozila.


Aktivni diferencijal


Sve verzije Toyote GR Supre koje će se prodavati u Europi bit će opremljene aktivnim diferencijalom koji djeluje i prilikom ubrzavanja i prilikom usporavanja i može nezamjetno podešavati od nule do potpunog, stopostotnog blokiranja uz trenutačni odziv. Posebno računalo prati čitav niz ulaznih vrijednosti, uključujući kut zakretanja upravljača, položaje papučice gasa i kočnice, broj okretaja motora i zanošenje vozila, radi odgovarajuće reakcije izvršnog člana.


Aktivni diferencijal u ogromnoj mjeri pridonosi stabilnosti i učinkovitosti u situacijama u kojima su gume na samoj granici svog djelovanja. Ovo djelovanje se osjeća u svim fazama prolaska kroz zavoj, uz povećanu stabilnost tijekom kočenja i prolaska kroz zavoj, te prenoseći maksimum snage na podlogu kada vozač ubrza na izlasku iz zavoja.


Šasija konstruirana za optimalnu ravnotežu


Vanjske dimenzije automobila su prvi korak o kojem treba razmišljati dok stojite nad praznim listom papira. Kada je posrijedi Toyota GR Supra, one su određene tako da se postigne maksimalna okretnost i najbolja upravljivost. Ključni izračun je omjer između međuosovinskog razmaka i širine kotača. Najbolja ravnoteža velike okretnosti i vrhunske stabilnosti se postiže omjerom između 1,5 i 1,6, pa je tako postizanje „zlatnog omjera“ od 1,55 bio polazna točka za razvojni tim Toyote GR Supre i od tog kamena temeljca je krenuo proces na kojem se provodila optimizacija svega ostalog.


Program intenzivnog razvoja upravljanja


Kada je u pitanju upravljanje, postavljeni su vrlo visoki ciljevi, i ostvareni su kroz razvojni program koji je vodio TOYOTA GAZOO Racing. Ovaj program je uključivao intenzivno ispitivanje na čitavom nizu izazovnih cesta u cijelom svijetu. Ispitivanja na cesti su uključivala i vožnju na trkaćim stazama, uključujući i Nürburgring Nordschleife. Visoka krutost konstrukcije (veća čak i od one na superautomobilu Lexus LFA), težište niže nego na coupeu GT86, uz idealnu raspodjelu težine sprijeda/straga od 50:50 bili su ključni za ostvarenje ciljeva u pogledu dinamike, ali su zahtijevali hrabre konstruktorske odluke.


Na primjer, željena ravnoteža težine je postignuta pomicanjem motora što je više moguće prema natrag, što je izazvalo nove izazove u proizvodnji.


Visoka krutost školjke je omogućila preciznije i podrobnije podešavanje geometrije ovjesa i karakteristika amortizera. Nova konstrukcija ovjesa uključuje MacPhersonovu nogu s oprugom s dvostrukim spojem sprijeda te sklop s pet spona straga. Spojevi podokvira prednjeg ovjesa i upravljačke spone su napravljeni s izuzetno krutom karakteristikom radi osiguravanja preciznog upravljanja u zavoju, dok su upotrebom aluminija za upravljačke spone i ležajeve smanjene neovješene mase, pa su postignute vrhunska okretnost i učinkovitost.


Nova GR Supra se odlikuje i glavčinama kotača visoke učinkovitosti s povećanim nagibom kotača i poboljšanom kinematikom. Električni servo upravljač je podešen za sportsko upravljanje, a moguće ga je koristiti u dva načina rada: Comfort i Sport.


Stražnji ovjes se odlikuje sličnom, lakom konstrukcijom krutog podokvira i spojevima s karoserijom, zahvaljujući čemu se postiže izuzetno precizno upravljanje. Na kovane naplatke od lake slitine, od 19“, postavljene su gume vrhunskog prianjanja Michelin Pilot Super Sport. Stražnje gume su neznatno šire od prednjih. Odgovarajuće snažne kočnice imaju Brembo čeljusti s četiri klipa.


Toyota GR Supra je prvi GR model koji će TOYOTA GAZOO Racing proizvoditi za svjetsko tržište.


TOYOTA GAZOO Racing je krovna organizacija za Toyotin globalni program motosporta, a prošle godine su pobijedili na 24 sata Le Mansa u FIS Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti te u poretku proizvođača u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju. Njihov rad se temelji na tri postulata: razvoj ljudi kroz sudjelovanje u motosportu, pridobivanje navijača kroz uzbuđenja motosporta i primjena znanja stečenog kroz motosport radi stvaranja sve boljih cestovnih automobila koje je zabavno voziti.


Ovo načelo je u potpunosti prigrlio Kiichiro Toyota, utemeljitelj Toyotine proizvodnje automobila, a dijeli ga danas i Akio Toyota, Predsjednik Toyota Motor Corporation, kao podršku posvećenosti kompanije stvaranja sve boljih automobila.


Počevši s Toyotom GR Suprom, TOYOTA GAZOO Racing će prenositi tehnička saznanja koja prikupi na trkaćoj stazi ili brzinskom ispitu u reliju na razvoj ne samo novih generacija Toyotinih sportskih GR modela, nego i na veliki niz vozila koja voze deseci milijuna ljudi širom svijeta.


Supra 900


U prvoj godini prodaje u Europi će biti 900 novih vlasnika Toyote GR Supre, te će oni, kao prvi koji rezerviraju ovaj novi čistokrvni trkaći automobil, uživati niz posebnih povlastica. U znak priznanja za njihov entuzijazam oko povratka imena Supra, dobit će pristup ekskluzivnom iskustvenom programu i nagradama koje nije moguće kupiti, kao uvodu u isporuku njihovog automobila, od kasnog ljeta 2019.


Ponuda modela kod pokretanja prodaje s opremama Active i Premium


Paleta Toyote GR Supre za 2019. će sadržavati dvije razine opreme: Active i Premium, uz motor od 3,0 l i sve one visoke performanse koje uz njega dolaze.


Kao ulazna točka za sve palete novih modela, Toyota GR Supra Active se ponosi specifikacijom koja uključuje funkcionalnosti visokih performansi i sustava koji pomažu vozaču u uživanju u punom dinamičkom potencijalu ovog automobila. Tu su aktivni diferencijal, promjenljivi prilagodljivi ovjes i kovani naplatci od lake slitine od 19“, kao i kočioni sustav vrhunskih performansi.


Druge odlike opreme Active uključuju dvozonski automatski klima uređaj, prilagodljivi tempomat s funkcijom zaustavljanja i kretanja, sustav ulaska bez ključa i pokretanje motora tipkom, obruč upravljača prevučen kožom i dodatnim prekidačima te digitalne pokazivače unutar ploče s instrumentima. Tehnologija LED se koristi za prilagodljiva glavna svjetla, stražnja te dnevna svjetla, dok retrovizori (vanjski i unutarnji) imaju funkciju automatske zaštite od zasljepljenja. Dodatne pogodnosti donose automatski brisači vjetrobrana i stražnja kamera.


Sportska sjedala imaju presvlake od crne alkantare kao i električno namještanje (uključujući i slabinski oslonac), uz funkciju grijanja sjedala i memoriju položaja. Sustav za zabavu se diči audio sustavom s 10 zvučnika i zaslonom od 8,8“, navigacijskim sustavom sa Supra Connectom (na pojedinim tržištima), Bluetoothom i USB ulazom.


Sigurnosne funkcije uključuju paket Supra Safety +, koji čine monitor mrtvog kuta i upozorenje za nenamjerno prestrojavanje, upozorenje za vozila s boka pri izlasku iz parkirnog mjesta, upozorenje za sudar straga i senzore inteligentnog sustava pomoći pri parkiranju s automatskim kočenjem. Povrh toga, tu je i funkcija E-Call koja automatski šalje lokaciju hitnim službama u slučaju teške nesreće, te sustav praćenja tlaka u gumama. Sve izvedbe Toyote GR Supre su opremljene alarmom.


Oprema Premium se nadovezuje na specifikaciju Active uz crne kožnate presvlake, vrhunsko ozvučenje JBL s 12 zvučnika, virtualni zaslon, bežični punjač mobilnog telefona i pakete pretinaca i rasvjete.


Podrobne specifikacije i cijene će biti objavljene na posebnim internetskim stranicama posvećenim Toyoti GR Supri širom Europe 14. siječnja 2019.


Izvedba Toyota GR Supra A90 Edition


Prototip Toyote Supre doživjela je impresivnu međunarodnu premijeru kada se pojavila pred publikom na Goodwood Festival of Speed u ljeto 2018.


Odjevena u dojmljivu kamuflažu u crnoj, crvenoj i bijeloj boji, nadahnuto bojama TOYOTA GAZOO Racing, njeno pojavljivanje je prizvalo u sjećanje nasljeđe slavnu oznaku šasije „A“ Supre novim nazivom „A90”.


U proslavu Suprinog nasljeđa i uvođenja pete generacije kodne oznake, prilikom predstavljanja će biti izrađen ekskluzivni model Toyota GR Supra A90 Edition, koji će biti proizveden u strogo ograničenom broju od samo 90 komada. A90 Edition će biti izveden u dojmljivoj novoj mat boji Storm Grey, s mat crnim naplatcima od lake slitine i vozačkim mjestom s presvlakama od crvene kože. U drugim pogledima će specifikacija njegove opreme biti u skladu s opremom Premium.


Ponudu za Toyotu GR Supru A90 Edition će dobiti isključivo prvih 90 europskih kupaca koji su poslali svoju prednarudžbu putem platformi za rezervaciju za pojedine zemlje.


Što je Predsjednik Toyote Akio Toyoda rekao o Supri


Predsjednik Toyote Akio Toyoda, koji je i vrhunski vozač, rekao je: „Nekada davno sam proveo bezbroj sati vozeći staru Supru na Nürburgringu da bih postao vrhunski vozač. Supra je kao stari prijatelj koji ima posebno mjesto u mom srcu. Dok su drugi proizvođači prikazivali svoje prekrasne nove prototipove koje su predstavljali kroz vožnju, ja sam vozio staru Supru koja se više nije proizvodila.


Iako Toyota nije planirala napraviti novu Supru, ja sam, kao i mnogi drugi obožavatelji Supre širom svijeta, potajno želio da se to dogodi. Nova GR Supra je rođena kroz testiranja na Nürburgringu i iskreno mogu reći da je silno zabavno voziti taj automobil i da je bolji nego ikada.”