Dramatična dvostruka pobjeda za TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing je pobijedila na 87. utrci 24 sata Le Mansa postigavši dvostruku pobjedu na stazi Circuit de la Sarthe, nakon dramatičnog završnog sata sezone 2018./2019. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC).

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso, TS050 HYBRID broj 8 su obranili svoju krunu iz Le Mansa i time osigurali vozačku titulu svjetskog prvaka, ostvarivši prednost od 16,9 sekundi ispred druge posade iz iste momčadi koju su sačinjavali Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López u automobilu broj 7. 
Ali gole činjenice ne odražavaju istinsku dramu završnice utrke u kojoj je automobil broj 7, pred 252.500 gledatelja, ostao bez pobjede koja im je izgledala zajamčena.


U 367. krugu, s prednošću od preko dvije minute, podaci s automobila broj 7 su upućivali na puknuće gume, te je José skrenuo u boks radi zamjene gume. Kvar senzora je doveo do toga da je zamijenjen krivi kotač, što znači da je José izašao na stazu s gumom koja je i dalje puštala. Zbog toga je morao napraviti polagani krug i vratiti se u boks radi zamjene sva četiri kotača, čime je Kazuki u automobilu broj 8 preuzeo nenadoknadivo vodstvo.



Posada u broju 7 je kontrolirala veći dio utrke, ostvarivši pri tome najbrži krug ikada u utrci na Le Mansu s vremenom 3 minute i 17,297 sekundi. Postavljeni su i neki drugi rekordi motosporta: Kazuki je postao prvi svjetski prvak iz Japana u kružnim utrkama, dok je Fernando drugi vozač koji je osvojio svjetske titule na četiri kotača u dvije različite discipline, jer je prethodno bio osvojio svjetsku titulu u Formuli 1.


Automobil broj 7 je krenuo u utrku s prve startne pozicije jer je Kamui postavio najbrže vrijeme u kvalifikacijama, dok je broj 8 startao s drugog startnog mjesta. Time su stvoreni uvjeti za uzbudljivu i neizvjesnu borbu za ukupnu pobjedu između dva TS050 HYBRID-a, svaki s po 1.000 KS, pri čemu se prednost mijenjala s jedne na drugu stranu.


Nakon 12 sati dvije Toyote je dijelilo svega 8,6 sekundi. Tijekom noći je broj 7 stvorio značajnu prednost jer se sestrinski automobil suočavao s aerodinamičkom neravnotežom. Ona je nastala zbog oštećenja karoserije koje je posljedica bespoštedne borbe, u punoj brzini, pri čemu su oba automobila uvijek bila u istom krugu.


Kako su se bližili zadnji sati utrke, razmak je uglavnom bio relativno postojan, otprilike dvije minute, a pažnja je bila usmjerena na siguran završetak utrke. Doimalo se da će utrka završiti prema planu sve dok broj 7 nije uletio u poteškoće koje su stvorile dramu, a Kazuki je preuzeo vodstvo s manje od jednog sata do završetka utrke.



Shigeki Tomoyama, Predsjednik GAZOO Racing Company:


„Iskreno želim zahvaliti svim navijačima, našim partnerima i svim članovima ekipe koji su se borili rame uz rame. Za pobjedu u Le Mansu nije dovoljan samo brzi automobil. Potreban nam je i snažan automobil i ekipa. Željeli smo napraviti korak dalje u odnosu na prošlogodišnju pobjedu; uložili smo veliki napor kako bismo sve poboljšali, mislim da ovogodišnja pobjeda to jasno pokazuje. Bio sam istinski impresioniran proslavom na postolju, bilo je zadivljujuće vidjeti toliko zastava TOYOTA GAZOO Racinga i dvije japanske zastave kako se vijore.


Sretan sam što smo ispisali novu stranicu u povijesti Le Mansa. Međutim, ne možemo biti do kraja sretni ako uzmemo u obzir poteškoće koje su se, u zadnjem satu, pojavile na automobilu broj 7, koji je vodio veći dio utrke. Polako istjecanje zraka iz gume uz kvar senzora su prouzročili veliki gubitak vremena. Osjećamo da ima još prostora za poboljšanje na automobilu, kao i u radu ekipe. Za Le Mans 2020. godine i za klasu hiperautomobila od jeseni 2020., TOYOTA GAZOO Racing će nastaviti jačati danas, i još više sutra, uvijek jačajući duh. Stalna podrška naših navijača nam je doista dragocjena.“


Hisatake Murata, Predsjednik ekipe:


„Neobično se osjećamo jer smo po drugi puta pobijedili na Le Mansu, ali su svi u ekipi žalosni zbog Mikea, Kamuija i Joséa kao i cijele posade automobila broj 7, koji bi bili zasluženi pobjednici. Istražit ćemo točan uzrok ovog problema u narednim danima kako bismo izbjegli ponavljanje takve situacije.


Bez obzira na to, ponosan sam na sveukupni nastup kao i na duh ekipe koji smo pokazali tijekom utrke, pa i u teškim trenucima u zadnjem satu. Čestitam novim svjetskim prvacima Sébastieni, Kazukiju i Fernandu, i na njihovoj drugoj pobjedi u Le Mansu. Bio je ovo dramatičan završetak nevjerojatne sezone za TOYOTA GAZOO Racing te se veselimo obrani naših titula sljedeće sezone.“



TS050 HYBRID #7


Utrka: 2., 385 krugova, 37 zaustavljanja. Start: 1. Najbrži krug: 3 min 17,297 s


Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7): „Ovo je nepovoljan ishod po nas jer smo dugo, dugo vremena bili u vodstvu, ali na kraju jednostavno nismo imali sreće s puknućem gume. To je Le Mans. Svi u ekipi su odradili odličan posao, posebno mehaničarska ekipa. Zaslužili su sve pohvale za pripremu automobila koji je vodio cijeli dan. Čestitam i automobilu broj 8 koji je ne samo danas pobijedio, nego je i postao svjetski prvak. Bili su vrijedni protivnici, ali istovremeno smo se i dobro zabavljali. Nastojat ćemo se vratiti jači.“


Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7): „Pobijediti u Le Mansu je izuzetno teško i frustrirajuće; opet smo se u to uvjerili. Pokušao sam četiri puta, pa možda sljedeća godina bude moja. Stvar je u tome da se nikada ne smijemo predati; uvijek moramo nastojati i davati sve od sebe. Ove godine sam stvarno davao sve od sebe da bismo pobijedili i sve je izgledalo dobro do isteka 23. sata, zato je ovo teško prihvatiti. Čestitam automobilu broj 8 i svima koji su došli do kraja utrke; nije lako završiti 24-satnu utrku i zato pohvale svima.“


José María López (TS050 HYBRID broj 7): „Prije svega želim čestitati našoj bratskoj posadi iz automobila broj 8 koji su nas tjerali do samih granica kako bi pobijedili u Le Mansu i Svjetskom prvenstvu. Povijest Le Mansa je dokazala da je to teška i okrutna utrka; na žalost mi smo to danas iskusili. Svejedno, ponosan sam na članove naše vozačke posade, Mikea i Kamuija, na njihovu vožnju, odvezli su sjajnu utrku i možemo obećati da ćemo se sljedeće godine vratiti jači u Le Mans.“


TS050 HYBRID broj 8


Utrka: 1., 385 krugova, 34 zaustavljanja. Start: 2. Najbrži krug: 3 min 18,397 s


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8): „Bila je ovo teška utrka za nas jer smo znali da postoji mogućnost gubitka Svjetskog prvenstva. Kada smo krenuli u utrku željeli smo pratiti tempo automobila broj 7, ali nakon samo pet krugova sam shvatio da je to gotovo nemoguće. Jačali smo kako je utrka odmicala, ali moram priznati da je automobil broj 7 bio na kraju brži. Bio bih zadovoljan drugim mjestom u utrci, i shvaćam da je ono što se dogodilo automobilu broj 7 doista bolno. Stvarno mi je žao zbog njih, odradili su odličan posao.“


Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8): „Ove godine je u Le Mansu odlučila sreća, ne vožnja. Bila je ovo teška utrka i ono što se dogodilo automobilu broj 7 je teško povjerovati. Iskusili smo sličnu situaciju 2016. godine, pa znamo kakav je to osjećaj i suosjećamo s našim momčadskim kolegama. Zahvaljujući ovoj pobjedi postali smo i svjetski prvaci te smo izuzetno ponosni na to, nakon duge i teške sezone, koja je uključivala i mnoge bliske borbe s našim sestrinskim automobilom.“


Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8): „Zadivljujuće je pobijediti u Le Mansu po drugi put, ali ova pobjeda je došla stvarno neočekivano. Nismo imali brzinu kojom bismo pobijedili automobil broj 7 na stazi. Danas je sreća igrala veliku ulogu i to je dio motosporta. Suosjećam s mojim momčadskim kolegama koji su zapravo mnogo više od momčadskih kolega, oni su prijatelji. Njihova pobjeda bi bila potpuno zaslužena, ali utrka je odabrala nas kao pobjednike. Naš glavni cilj je bio osvojiti Svjetsko prvenstvo i jako smo ponosni što smo to ostvarili.”


Rezultati utrke 24 sata Le Mansa: