Toyota započinje testiranje autonomne vožnje

TOYOTA ФИНАНС

Toyota Motor Europe (TME) objavljuje da započinje automatiziranu vožnju (AD) na javnim cestama u Europi

 


Toyota Motor Europe (TME) objavljuje da započinje automatiziranu vožnju (AD) na javnim cestama u Europi. Nakon uspješnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sustave stvarnim gradskim uvjetima: u živom gradskom središtu Bruxellesa. U srcu europskih institucija, jedan Lexus LS će neprestano voziti nepromjenljivom rutom sljedećih 13 mjeseci.


• Automatizirano vozilo sa sigurnosnim vozačem će voziti po gradskom središtu Bruxellesa
• Svrha je izučavanje utjecaja različitosti ljudskog ponašanja na automatizirane sustave vožnje
• Nakon uspješnih vožnji u Japanu i SAD, razumijevanju sustava se pridodaju i europski uvjeti


Gerald Killmann, Potpredsjednik za istraživanje i razvoj pri TME: „Unutar Toyote globalno, TME-jev Centar za istraživanje i razvoj u Bruxellesu je Regionalni centar izvrsnosti za računalni vid: omogućavajući računalima da „vide“ i „razumiju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog utjecaja na zahtjeve sustava automatizirane vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u prometnim nesrećama.


Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sustav mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles, europska prijestolnica u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspješnih ispitivanja na javnim cestama u Japanu i SAD, razumijevanju sustava sada pridodajemo i europske uvjete.“



Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility: „Regija Bruxelles-Capitale, a posebno Brussels Mobility, je posvećena vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu automatiziranih vozila. Svjesni smo potencijala ove tehnologije kao rješenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet. Ova potvrda se očituje u našem novom glavnom planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, te u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje automatizacije vozila.


Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na automatizirana vozila navodi nužne korake za čvrsti okvir i pozitivan razvoj automatiziranih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i Regija laboratorij za ovu vrstu pionirskih rješenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije u mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnoj razini.”



Sigurnost prije svega


Ovaj Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozit će na običnim, otvorenim cestama. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sustav određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti sigurnosni vozač, koji može u bilo kojem trenutku intervenirati i zaobići upravljački sustav AD vozila, te operator koji će nadgledati cijeli sustav. Toyota izlazi s ovim automobilom na otvorene ceste nakon mjeseci temeljitih priprema vozila: provjere AD sustava, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobivanja nužnih odobrenja.


Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao suigrača koji surađuju, pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept suigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela automatizirane vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur (vozač)1. Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno popularizira sigurnosne funkcije na dostupan način, za cijelu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sustavima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanima Toyota Safety Sense i Lexus Safety System+2 .



Europski L3Pilot


Ovo automatizirano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog sudjelovanja u europskom projektu „L3Pilot“,” zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga financira Europska komisija3.


Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sustava većih razmjera koja će obuhvaćati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrirati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno djelovanje sustava u složenim i različitim urbanim okruženjima.


1 Način rada Guardian koristi tehnologiju radi neprestanog praćenja ljudske vožnje, uključujući se samo kada je nužno. U načinu rada Chauffer, tehnologija preuzima svu odgovornost za vožnju.
2 Ovaj Lexus LS je opremljen sustavom Lexus Safety Sense+A
3 Ovaj projekt je financiran kroz program istraživanja i inovacija Horizon 2020 Europske unije; sporazum o financiranju 723051, financirano prema H2020-EU.3.4.