Tänak je osvojio povijesnu prvu titulu s Toyotom Yaris WRC

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i njihov vozač Ott Tänak sa suvozačem Martinom Järveojom su ispisali povijest osiguravanjem svojih prvih titula u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju zahvaljujući zadivljujućem drugom mjestu na Španjolskom reliju.


TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i njihov vozač Ott Tänak sa suvozačem Martinom Järveojom su ispisali povijest osiguravanjem svojih prvih titula u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju zahvaljujući zadivljujućem drugom mjestu na Španjolskom reliju.

Tänak je tek treći vozač s krunom u WRC-u od 2004. godine, dok su on i Järveoja prvi Estonci ikad koji su ostvarili to postignuće. Ovo je peti put da je neki Toyotin vozač osvojio titulu svjetskog prvaka u WRC-u, a prvi put nakon trijumfa Didiera Auriola 1994.

Zahvaljujući pobjedama u šest od 12 dosadašnjih relija, Tänak je stigao na predzadnju utrku sezone s 28 bodova prednosti u prvenstvu. Na jedinom reliju koji se doista vozi na različitim podlogama, Tänak je bio na ukupno petom mjestu nakon prvog dana na makadamu, prije nego što su ga četiri uzastopne pobjede u brzincima na asfaltu u subotu promaknule na treće mjesto.

U nedjelju je stvorio značajnu prednost pred vozačem iza sebe, ali je i dalje trebao jako pritiskati na završnom Power Stageu kako bi osigurao titulu. U nevjerojatnoj vožnji na završnom ispitu dugom 20,72 km, bio je 3,6 sekundi brži od svih i tako ne samo osvojio svih pet bonus bodova, nego dohvatio i sveukupno drugo mjesto u reliju.

 



Jari-Matti Latvala je završio na petom mjestu, osvojivši puno bodova važnih za poredak u konkurenciji momčadi, pa Toyota i dalje ima priliku osvojiti i tu titulu u završnoj utrci sezone u Australiji, zaostajući 18 bodova za vodećima. Nakon odustajanja u subotu ujutro zbog izlijetanja, Kris Meeke se vratio u utrku u nedjelju pod posebnim režimom.

TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program je nastupom svojeg vozača Takamota Katsute uspješno završio svoju drugu utrku na vrhunskoj razini u Toyoti Yaris WRC koja je nastupala odvojeno, još jednom pokazujući dobar napredak iako su ga tehnički problemi usporili u subotu.

Tommi Mäkinen (Šef momčadi)

„Ovo je povijesno postignuće: novi smo svjetski prvaci. To je velika nagrada za cijelu ekipu i naporan rad koji su uložili zajedno s Ottom i Martinom kroz cijelu sezonu da bismo postigli ovaj cilj. Na Ottu je kroz cijeli vikend bio veliki pritisak. Znam kako je to i mislim da drugi teško mogu shvatiti što to znači. Ono što je učinio na Power Stageu, učiniti što treba za osvojiti titulu, je bilo apsolutno zadivljujuće.

Drugo mjesto nam pomaže i u borbi za momčadsku titulu. Još uvijek imamo šanse u Australiji i dat ćemo tamo sve od sebe.“




Ott Tänak (Vozač automobila broj 8)

„Teško je znati što reći u ovom trenutku. Pritisak je ovog vikenda bio na nekoj sasvim drugoj razini. Ovo je bio moj životni cilj. Znao sam da ne smijem napraviti niti jednu grešku, ali sam svejedno morao napraviti dobar rezultat da bi se to ostvarilo. Zbog toga je postojao ogroman pritisak i bilo je teško naviknuti se na to u početku. Ali, na kraju sam se nekako uspio opustiti i normalno voziti.

Ovo jutro sam se dobro osjećao u automobilu i mogao sam voziti uz dobar ritam, ali je Dani [Sordo] uvijek bio malo brži, pa sam znao da će biti teško u Power Stageu uhvatiti bodove koji su nam trebali. Pritiskao sam jako i na kraju se isplatilo. Puno sam toga morao savladati u svojoj karijeri, zato je lijepo konačno ovo postići. Hvala cijeloj ekipi; odradili su odličan posao.“




Jari-Matti Latvala (Vozač automobila broj 10)

„Zadovoljan sam svojim vikendom. Mislim da smo vozili dosljedno i nismo griješili tijekom vikenda te smo, sveukupno, vozili na visokoj razini. Na početku ovog relija mi je pomalo nedostajalo samopouzdanja pa moram biti zadovoljan konačnim rezultatom i činjenicom da smo uspjeli osvojiti podosta bodova za ekipu. Možda smo mogli dostići četvrto mjesto danas da sam malo jače stiskao, ali to nam ne bi ništa značilo u momčadskom poretku, što je najvažnije jer smo ostavili mogućnost uspjeha u završnoj utrci u Australiji.“

Kris Meeke (Vozač automobila broj 5)

„Uživao sam u ritmu nakon povratka u automobil danas. Znamo da je Yaris WRC doista jak na asfaltu, a jutros sam opet imao dobar osjećaj. Morali smo malo popustiti u Power Stageu jer nije bilo načina da pomognemo Ottu u osvajanju prvenstva, pa je bilo važno da se ne upletemo i moguće mu otmemo bodove. Ići ćemo u Australiju s mislima na osvajanje momčadske titule i dat ćemo sve od sebe.“

Privremeni konačni poredak, Španjolski reli

1 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h 07m 39,6s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +17,2s
3 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +17,6s
4 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +53,9s
5 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m 00,2s
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1m 14,2s
7 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m 47,6s
8 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +4m 20,5s
9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8m 24,6s
10 Eric Camilli/Benjamin Veillas (Citroën C3 R5) +8m 47,2s
29 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +42m 20,0s




Vozači svjetski prvaci u Toyoti:

1990.: Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)
1992.: Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1993.: Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1994.: Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
2019.: Ott Tänak (Toyota Yaris WRC)

Što dalje?

Sezona završava Relijem Australija (14. do 17. studenog), koji se održava na različitim makadamskim podlogama po oštrim i zavojitim šumskim cestama u kombinaciji s brzim i tečnim dijelovima kroz otvorene predjele.