E-naručivanje na servis Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi Kontakt i radno vrijeme

Toyotin eksperimentalni GR Yaris pogonjen vodikom


· Ovaj koncept dijeli pogonski sklop s eksperimentalnom Corollom Sport pogonjenom vodikom, koja se trenutno natječe u seriji Super Taikyu u Japanu
· Automobil je pogonjen izmijenjenim motorom iz GR Yarisa radi korištenja vodika kao goriva
· Tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem koji koriste vodik kao gorivo daje gotovo nultu emisiju uz zadržavanje zvučnih i osjetilnih podražaja tipičnih za motore s unutarnjim izgaranjem

Toyota je predstavila svoju eksperimentalnu tehnologiju motora s unutarnjim izgaranjem koji koristi vodik kao gorivo u višestruko nagrađivanom GR Yarisu. Vodik kao gorivo, spremnici goriva i postupak nalijevanja goriva u eksperimentalnom vozilu su isti kao i na Miraiju, Toyotinom premium komercijalno dostupnom električnom vozilu s gorivnim člancima. Međutim, dok Mirai koristi kemijsku reakciju u gorivnim člancima za proizvodnju električne energije, eksperimentalni GR Yaris ima motor s unutarnjim izgaranjem koji koristi vodik kao gorivo.



Tehnologija vodikovih motora s unutarnjim izgaranjem još uvijek je u ranoj fazi koncepcijskog razvoja i ispitivanja, koji su počeli 2017. i ovi automobili nisu još spremni za prodaju. Ipak, Toyotina eksperimentalna Corolla Sport na vodik već pruža visoke performanse u motosportu u Japanu, bez gotovo ikakvog ispuha u atmosferu.

„Japanska autoindustrija mora uspjeti u proizvodnji putničkih vozila. S tim ciljem, proizvođači moraju sudjelovati u utrkama automobila radi provjere trajnosti i performansi njihovih automobila i očitovanja njihovih performansi. Napredak, kao i uzbuđenje među obožavateljima motosporta, dolazi kroz natjecanje. Cilj utrkivanja nije samo zadovoljenje naše znatiželje, nego omogućavanje razvoja japanske industrije putničkih vozila.“

Kiichiro Toyoda, utemeljitelj Toyota Motor Corporation (ožujak 1952.)



Eksperimentalni GR Yaris s pogonom na vodik, kao i Corolla Sport, koriste isti 1,6-litarski, redni, trocilindarski motor G16E-GTS s turbopunjačem koji se može pronaći i u nagrađivanom GR Yarisu, ali s izmijenjenom dobavom goriva i sustavom ubrizgavanja za korištenje vodika kao goriva.

Ova eksperimentalna Corolla Sport pogonjena vodikom se već natječe u natjecanju Super Taikyu u Japanu, od svibnja ove godine kao dio tima ROOKIE Racing, koji je ogranak Toyota GAZOO Racinga, gdje se momčad uhvatila u koštac s izazovom ispitivanja eksperimentalnog vodikovog motora s unutarnjim izgaranjem u izuzetno teškim uvjetima motosporta.



„Poduzeli smo prvi korak u natjecanju i razvoju našeg vodikovog motora, odlučni suočiti se s ovim izazovom. Vjerujem da će stvari izgledati malo drukčije za 10 godina, te se nadam da će se ljudi osvrnuti i vidjeti kako smo se uhvatili u koštac s ovim izazovom uz pozitivan stav, i uživali u svakom trenutku.“

Akio Toyoda, Predsjednik Toyota Motor Corporation

Vodik izgara brže nego benzin, što daje dobar odziv, a istovremeno se postiže vrlo mali utjecaj na okoliš. Povrh toga što je izuzetno čisto, izgaranje vodika ima dodatni potencijal prenošenja iskustva zabave u vožnji uz zvučne i osjetilne podražaje koje su karakteristične za motore s unutarnjim izgaranjem.

Na putu prema postizanju ugljične neutralnosti, Toyota je pojačala svoje napore promičući, primjerice, korištenje vodika kroz popularizaciju električnih vozila s gorivnim člancima (FCEV) i brojnih drugih proizvoda pogonjenih gorivnim člancima. Daljnjim poboljšanjem tehnologije vodikovih motora kroz motosport, Toyota stremi ostvarenju još boljeg društva temeljenog na vodiku.


Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu.